Moje konto  

 
  1. Rejestracja i aktywacja - Jak założyć konto?

    Po kliknięciu przycisku „Moje konto” w prawym górnym rogu strony, pojawi się formularz który należy uzupełnić. Pod formularzem należy zaakceptować Regulamin portalu oraz wyrazić zgody na czynności które są niezbędne do założenia, prowadzenia i korzystania z konta. Założenie konta przebiega dwuetapowo. Najpierw na wskazany w formularzu rejestracyjnym numer telefonu zostanie przesłany kod weryfikacyjny, który należy podać w przewidzianym do tego okienku. Po zatwierdzeniu Ogólnych Warunków Sprzedaży (OWS), Regulaminu, polityki prywatności zostanie wygenerowana wiadomość e-mail, której akceptacja poprzez klikniecie linku zakończy proces tworzenia konta użytkownika.
    UWAGA !!! Jeśli nie otrzymają Państwo wiadomości e-mail z linkiem aktywacyjnym, prosimy o sprawdzenie folderu spam.

  2. Kto może stać się użytkownikiem portalu?

    Użytkownikiem portalu może zostać każda osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej i osoba fizyczna. Osoby fizyczne mogą zostać użytkownikami portalu, po uzyskaniu pełnej zdolności do czynności prawnych (18 lat). Użytkownik może również być osobą fizyczną działającą w imieniu i na rzecz osoby prawnej, posiadającą stosowne upoważnienie do jej reprezentowania.

    UWAGA !!! użytkownik ponosi pełna odpowiedzialność za dane umieszczone na koncie oraz czynności wykonywane za jego pomocą (licytacje).

  3. Mam problem z dokończeniem rejestracji, co teraz?

    Prosimy o sprawdzenie czy podczas rejestracji nie został wprowadzony błędny adres e-mail. Z tego powodu mail aktywacyjny nie został dostarczony i nie można zakończyć rejestracji. Można również skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta – serwis@licyto.pl

  4. Czy rejestracja jest płatna?

    Założenie konta na portalu jest całkowicie bezpłatne.

  5. Jak sprawdzić, czy strona na którą się loguję jest bezpieczna?

    Większość serwisów internetowych, tak jak i nasz, udostępnia możliwość logowania przez bezpieczne połączenie SSL. Strony, które spełniają taki warunek otrzymują certyfikat bezpieczeństwa, który można sprawdzić w pasku adresu przeglądarki – najczęściej jest to kłódka. Po kliknięciu kłódki pojawi się nowe okno przeglądarki ze szczegółową informacją o certyfikacie. Jeśli nasza strona, na której chcą się Państwo zalogować, nie posiada certyfikatu, zrezygnujcie z logowania i napiszcie do nas.

  6. Jak mogę sam chronić moją prywatność (hasło, dostęp do konta)?

    Każdy użytkownik w dużej mierze może sam chronić swoje dane. Mają Państwo duży wpływ na bezpieczeństwo swoich danych poprzez:
    a. Hasło – nie należy podawać swojego hasła osobom trzecim. Tworząc hasło należy wybrać długie kombinacje znaków, zarówno dużych jak i małych liter oraz cyfr. Nie używać słów, które są znane innym osobą i mogą zostać z Państwem powiazane (daty urodzin, imiona bliskich itp.)
    b. Licyto nigdy nie pyta o Państwa hasło – my nigdy nie zapytamy Państwa w korespondencji e-mail o hasło do konta. Jeśli pojawi się taka prośba od kogoś, kto podaje się za naszego pracownika, prosimy na nią nie odpowiadać i niezwłocznie nas powiadomić.
    c. Dwustopniowe logowanie – poświadczenie logowania kodem sms jest dość skuteczną metodą, gdyż oprócz hasła do logowania będzie niezbędny kod, który otrzymuje się na telefon.  Wylogowanie – należy pamiętać o wylogowaniu się po zakończeniu przeglądania, tak aby nikt niepowołany nie mógł skorzystać z konta.

  7. Dwustopniowe logowanie, co to jest?

    Oprócz logowania w klasyczny sposób poprzez podanie nazwy użytkownika i hasła, dodatkowo pojawia się prośba o podanie kodu sms wysłanego na numer telefonu przypisany do konta użytkownika. Istnieje możliwość dodania urządzenia, z którego loguje się użytkownik do zaufanych i przy następnym logowaniu na tym urządzeniu nie zostanie on poproszony o podanie kodu dostarczonego sms. Wyczyszczenie przeglądarki (pliki cookies), użycie trybu incognito w wykorzystywanej przeglądarce lub zmiana jej konfiguracji spowoduje, iż urządzenie przestanie być zaufane i podczas logowania otrzymacie Państwo sms.

  8. Okienko "nie jestem robotem", jak to działa?

    Rozwiązanie to stosowane jest w celu zabezpieczenia stron internetowych, przed przesyłaniem danych przez maszyny. Obecnej jest to najczęściej spotykana odmiana reCAPTCHA. Oprócz pola wyboru "nie jestem robotem", pojawiać się może mini test, polegającym np. na zaznaczeniu konkretnych obrazków.  reCAPTCHA broni dostępu do miejsc w Internecie, gdzie powinien wchodzić tylko człowiek, chroniąc strony przed spamem czy zakładaniem kont przez automaty.

  9. Zapomniałem hasła, co robić?

    Aby otrzymać nowe hasło, wystarczy kliknąć link poniżej okna logowania „Nie pamiętam hasła”. Teraz pojawią się dwie opcje przypomnienia hasła: mailem lub sms. Nowe hasło zostanie wysłane na podany przy rejestracji adres mailowy lub numer telefonu. Po zalogowaniu zaleca się niezwłoczną zamianę hasła.

  10. Zapomniałem nazwy użytkownika, jak je odzyskać?

    Prosimy o kontakt z biurem dok@licyto.pl

  11. Nie mogę się zalogować

    W pierwszej kolejności należy upewnić się czy  nazwa użytkownika oraz hasło są poprawne. Należy zwrócić przy tym uwagę, czy przycisk Caps Lock lub kombinacji klawiszy Ctrl+Shift (zamiana liter y i z) nie są włączone. Można również skorzystać z opcji „Nie pamiętam hasła”. Jeżeli nadal występują problemy z zalogowaniem prosimy o kontakt z biurem dok@licyto.pl

  12. Dlaczego moje konto jest zablokowane?

    Jeżeli nie można się zalogować się na konto i pojawia się komunikat BLOKADA, najprawdopodobniej nasz pracownik zablokował konto użytkownika. Blokadę konta nakładamy automatycznie w przypadkach:
    a. niezapłacenia faktury na czas,
    b. naruszenia regulaminu niepełne lub nieprawdziwe dane kontaktowe (imię i nazwisko, firma, adres, numer telefonu),
    c. udostępnianie konta innym osobom,
    d. powtarzające się, niefinalizowane zakupy używanie wielu kont niezgodnie z zasadami,
    d. śmierć właściciela konta
    Każdorazowo prosimy o kontakt  z biurem dok@licyto.pl

  13. Zmiana danych/ zarządzanie kontem, jak to zrobić?

    Po zalogowaniu w prawym górnym rogu znajduje się nagłówek „Moje konto”. W tym miejscu zamieszczone są wszystkie informacje dotyczące: użytkownika, jego ustawień, preferencji zakupowych, powiadomień, faktur oraz innych.

  14. Jak usunąć konto?

    W przypadku chęci usunięcia konta prosimy o kontakt z biurem dok@licyto.pl

Zakupy  

  1. Jak dodać przedmioty do listy ulubionych?

    W każdej chwili można dodać wybrany przedmiot do zakładki ulubione, klikając na gwiazdkę w prawym górnym rogu. Lista ulubionych produktów znajduje się na koncie użytkownika w pozycji ulubione.

  2. Jak wyszukać aukcje, pojedyncze przedmioty?

    Wyszukiwanie aukcji lub też jej poszczególnych przedmiotów odbywać się może na kilka sposobów.

    a. Wyszukiwanie za pomocą paska wyszukiwania. Wpisując interesującą frazę i po kliknięciu wyszukaj wyświetlone zostaną wszystkie frazy spełniające kryteria
    b.  Wyszukiwanie poprzez guzik WSZYSTKIE AUKCJE . Po jego kliknięciu nastąpi przekierowanie na stronę ze wszystkimi aukcjami.
    c.  Można również skorzystać z guzika AUKCJE 

    Każdy wyszukany przedmiot możesz dodać do zakładki ulubione klikając za gwiazdkę w prawym, górnym rogu zdjęcia.

  3. Sortowanie

    Dzięki sortowaniu można określić dodatkowe kryteria wyszukiwania. Sortować można według kryteriów takich jak: cena, popularność, czas do końca.

  4. Filtrowanie

    Podczas przeglądania ofert można skorzystać z opcji filtrowania według różnych parametrów. Filtry znajdują się na każdej stronie wyników wyszukiwania. Poprzez wskazanie parametrów, które aktualnie Państwa interesują, otrzymają Państwo produkty i aukcje, spełniające Państwa oczekiwania.

  5. Jak znaleźć i kupować zestawy produktów?

    Sprzedający może w ramach danej oferty udostępniać zestaw produktów pochodzący z tej samej aukcji. Informacje o zestawie znajdują się w jej opisie produktu, tuż nad parametrami.

    Aby kupić zestaw, należy postępować dokładnie tak jak przy standardowej licytacji.

Licytacja  

  1. Jak licytować

    Licytować może każdy zalogowany użytkownik portalu. Aby rozpocząć licytację należy zalogować się na swoje konto. Wprowadzić kwotę jaką chce się zaoferować należy zaakceptować Regulamin OWA, SWA a następie kliknąć „Licytuj”. Oferty, które nie zostały potwierdzone przyciskiem „Licytuj” nie zostaną złożone.

  2. Czy można złożyć ofertę przed rozpoczęciem aukcji?

    Nie ma możliwości złożenia oferty przed rozpoczęciem licytacji.

  3. Czy można złożyć ofertę po zakończeniu aukcji?

    Nie ma możliwości złożenia oferty po zakończeniu licytacji. Jednakże niesprzedane produkty mogą pojawić się na kolejnych aukcjach

  4. Czy mogę licytować o dowolną kwotę podstąpienia?

    Kwoty podstąpienia są ustalone odgórnie w zależności od przedmiotu. Można samodzielnie ustalić wysokość kwoty podstąpienia klikając odpowiednio „+ lub –„ w okienku licytacji. Złożenie oferty automatycznej daje możliwość wpisana własnej, dowolniej kwoty podstąpienia (wyższej od aktualnej ceny przedmiotu).

  5. Co to jest oferta statyczna?

    Licytacja statyczna odbywa się poprzez akceptację kwoty podstąpienia, automatycznie pokazującej się na stronie. Jeśli Państwa oferta zostanie przebita, można ponownie złożyć wyższą ofertę. 

  6. Co to jest automatyczna licytacja?

    Automatyczna licytacja oznacza, że ​​użytkownik może sam wprowadzić maksymalną ofertę jaką chce zapłacić za przedmiot w licytacji. System śledząc postęp złożonych ofert zalicytuje automatycznie do wysokości założonego limitu. W przypadku ofert o tej samej wysokości przebicie otrzymuje oferta, która wpłynęła najszybciej. Licytacja automatyczna może zostać wyłączona przez użytkownika poprzez złożenie oferty statycznej, będącej najwyższą ofertą w danym momencie.

  7. Co się stanie, jeśli licytacja statyczna jest równa licytacji automatycznej?

    W przypadku ofert o tej samej wysokości przebicie otrzymuje oferta, która wpłynęła najszybciej. Jeśli klient złożył ofertę automatyczną o takiej samej kwocie jak inny klient ofertę statyczna, licytacja automatyczna, ze względu na czas jej złożenia, będzie preferowana od oferty statycznej

  8. Jak mogę zmienić kwotę licytacji automatycznej?

    Poprzez złożenie nowej – wyższej oferty klikając „Automatyczna licytacja” można zmienić wysokość stawki automatycznej. Nowa kwota musi być wyższa od aktualnej najwyższej oferty.

  9. Czas trwania aukcji

    Termin rozpoczęcia oraz zakończenia aukcji znajduje się na stronie licytowanego przedmiotu.

  10. Dlaczego aukcja zakończyła się później niż było to przewidziane?

    Czas trwania aukcji w dużej mierze zależny jest od aktywności jej uczestników. Każda nowo złożona oferta złożona w ciągu ostatnich 5 minut planowego czasu zamknięcia licytacji przedłuża czas zakończenia aukcji o kolejne 5 minut. Mechanizm ten jest kontynuowany tak długo, aż najwyższa w danym momencie oferta nie zostanie przebita przez 5 minut. W przypadku nieoczekiwanego przedłużania się licytacji system definitywnie ja zakończy po 3 godzinach od pierwszej przewidzianej daty zamykania się aukcji.

  11. Czy można anulować złożoną ofertę?

    Złożenie oferty jest wiążące i jednoznaczne z akceptacją Ogólnych Warunków Sprzedaży, Regulaminu i Szczególnych warunków Aukcji. Licytujący nie może anulować ani wycofać oferty. Oferta przestaje być wiążąca w przypadku przelicytowania towaru przez innego licytanta.

  12. Licytacje z zastrzeżeniem

    Niektóre z licytacji będą opatrzone zastrzeżeniem:

    1. Wymagana zgoda sędziego komisarza –  dot. aukcji z przedmiotami pochodzącymi z likwidacji masy upadłościowej. Ostateczna decyzję czy towar zostanie sprzedany podejmuje sędzia komisarz.
    2. Licytacja z ceną minimalna – oznacza to, iż do transakcji dojdzie dopiero po przekroczeniu poziomu ceny minimalnej, wyznaczonej przez sprzedającego. Dopuszcza się przypadki sprzedaży towaru, który nie osiągnął ceny minimalnej po uzyskaniu akceptacji ze strony sprzedającego. Przekroczenie progu ceny minimalnej jest sygnalizowane pojawieniem się krótkiego komunikatu tekstowego (push). W przypadku nieosiągnięcia ceny minimalnej pojawia się przebicie z zastrzeżeniem. Nie jest ono jednoznaczne z nabyciem towaru, gdyż to sprzedający podejmie ostateczną decyzję o tym czy sprzedaż dojdzie do skutku czy nie. Licytujący są związaniu swoimi ofertami przez 7 dni.
    3. Sprzedaż gwarantowana – następuje po przekroczeniu/przebiciu ceny wywołania

    Uczestnik, który wygrał licytację z zastrzeżeniem jest związany swoja propozycją siedem dni kalendarzowych. Warunki specjalne przewidziane każdorazowo dla pojedynczej licytacji mogą jednak stanowić inaczej.

  13. Ktoś inny licytował z mojego konta

    Użytkownik konta jest odpowiedzialny za szczegóły konta. Wszystkie oferty złożone za jego pomocą są wiążące i nie mogą być anulowane. W związku z tym należy z rozwagą posługiwać się danymi logowania, chronić login i hasło. W przypadku wystąpienia obaw, że dane logowania mogły zostać wykorzystana przez inna osobę, zaleca się zmianę hasła. Na wyraźną prośbę użytkownika możemy tymczasowo zablokować jego konto.

  14. Czy można zobaczyć towar przed aukcją?

    Informacje dotyczące dni otwartych, podczas których można obejrzeć licytowany towar znajdują się każdorazowo w części poświęconej szczegółom aukcji. Organizator zaleca obejrzenie towarów przed licytacją. Dzięki temu potencjalny kupujący może sam ocenić czy towar odpowiada jego oczekiwaniom.

  15. Koszty dodatkowe

    Koszty aukcji oraz wysokość VAT mogą się różnić w zależności od sprzedawanego produktu oraz kraju. Informacje te każdorazowo podawane są w podsumowaniu oferty oraz kalkulatorze ceny całkowitej. UWAGA !!! Licytujący ma możliwość sprawdzenia wysokości ostatecznej oferty w kalkulatorze ceny całkowitej. Należy pamiętać o kosztach dodatkowych takich jak transport oraz demontaż.

  16. Dodatkowe pytania dotyczące przedmiotów, aukcji

    Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby opisy były jak najbardziej dokładne. Niestety z przyczyn od nas niezależnych, nie zawsze jesteśmy w stanie podać wszystkie dane. Jeśli nie możesz znaleźć odpowiednich informacji w opisie partii, istnieje możliwość dodatkowego, bezpośredniego zapytania pracownika Licyto. Skorzystaj z pomocy formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to możliwe. Zachęcamy również do zadawania pytań podczas dnia otwartego.

  17. Aukcja się zakończyła i jestem licytującym z najwyższą ceną.

    Bezpośrednio po zakończonej licytacji, licytujący otrzyma maila z informację o złożeniu najwyższej oferty. UWAGA !!! W przypadku sprzedaży z zastrzeżeniem złożenie najwyższej oferty nie jest jednoznaczne z nabyciem towaru jednakże licytujący jest związany złożoną ofertą przez 7 dni.

    Jeżeli nic nie stoi na przeszkodzie nabycia towaru, licytujący otrzyma fakturę sprzedaży, zawierającą informację o: kwocie, danych bankowych, terminie zapłaty oraz miejscu i terminie odbioru. Warunkiem koniecznym odbioru jest dokonanie zapłaty i jej zaksięgowanie na naszym koncie.

  18. Kiedy sprzedający może odwołać ofertę kupna w trwającej licytacji?

    Sprzedający dopuszcza możliwość wycofania oferty w trwającej licytacji w wyjątkowych sytuacjach np: licytowany przedmiot został skradziony lub zniszczony, właściciel towaru poprosił wycofanie swojej oferty.

Aukcja  

  1. Rodzaje aukcji

    Wszystkie aukcje prowadzone na portalu mają charakter Aukcji publicznych, chyba ze w Szczególnych Warunkach Aukcji (SWA) postanowiono inaczej . Oznacza to, odbywają się one w ramach przejrzystej procedury opisanej w OWA oraz SWA. W ramach aukcji publicznej Użytkownicy mają każdorazowo zagwarantowaną możliwość dokonania oględzin przedmiotów podczas dni otwartych (pkt 3.4  OWA) oraz udziału w licytacji obecnościowej (pkt 3.6 OWA). W przypadku aukcji publicznej wyłączone jest prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość przez konsumentów.

  2. Dzień otwarty

    Każdorazowo na stronie przedmiotu i w Szczególnych Warunkach Aukcji znajdziecie Państwo informacje o terminie, miejscu i godzinach dnia otwartego. Jeżeli z jakiejś przyczyny nie możesz uczestniczyć w dniu otwartym niestety nie ma możliwości ustalenia indywidualnego terminu oglądania.
    Podczas dni otwartych możecie Państwo dokonać oględzin licytowanych przedmiotów oraz uzyskać wszelkie niezbędne informacje o ich stanie technicznym. Udział w dniach otwartych jest dobrowolny, jednakże konsekwencje niewzięcia w nim udziału obciążają nabywcę - w szczególności nie można wtedy powoływać się na niewiedzę co do stanu technicznego przedmiotu.

  3. Sprawdzenie towaru

    W zależności od bieżących możliwości dopuszcza się sprawdzenie partii, towaru podczas dnia otwartego.

  4. Czy obiekty aukcyjne są sprawdzane lub czyszczone przed aukcją?

    Nie, wszystkie nasze towary są prezentowane na aukcji w stanie w jakim zostały przez nas zastane. Zachęcamy więc do uczestnictwa w dniu otwartym i osobistego sprawdzenia stanu interesujących Państwa przedmiotów.

  5. Odbiór wylicytowanego towaru

    Każda aukcja, towar czy cała partia ma przewidziany harmonogram odbioru. UWAGA !!! odbiory muszą zostać zrealizowane w przewidzianych godzinach i terminie. Niestety nie ma możliwości odbioru towaru w terminie innym niż ten wskazany w harmonogramie. Jeżeli nie będziecie Państwo w stanie odebrać wylicytowanego towaru zgodnie z ustaleniami, upoważnicie do odbioru osobę trzecią. Przy każdym odbiorze konieczne jest okazanie faktury w wersji papierowej lub elektronicznej na podstawie której zostanie sprawdzona płatność. Pamiętać należy, iż odpowiedzialność i koszty (demontażu, załadunku, transportu) ponosi kupujący.

  6. Środki transportu wewnętrznego i demontażu na miejscu

    W lokalizacjach nie ma środków służących do transportu wewnętrznego ani demontażu, chyba że opcja taka została zasygnalizowana w szczegółach aukcji.

  7. Z jakimi kosztami muszę się liczyć?

    Do wylicytowanej kwoty należy doliczyć 15% prowizji. Dodatkowo w zależności od przedmiotu trzeba uwzględnić koszty demontażu i załadunku. Do tej sumy należy również doliczyć obowiązujący w danym kraju podatek (nie dotyczy firm z krajów Unii Europejskiej, które posiadają NIP UE i nie nabywają przedmiotu we własnym kraju).

  8. Co to jest prowizja?

    Prowizja w wysokości 15% jest opłatą, jaką firma Licyto  pobiera za pośrednictwo.

  9. Gdzie znajdę listę zakupionych towarów?

    Zakupy są archiwizowane w zakładce Kupione (w panelu użytkownika). Domyślnie wyświetlane są według kolejności zakupu od najnowszych do najstarszych.  Istnieje możliwość filtrowania listy zakupów według innego kryterium.

Faktura i Płatności  

  1. Faktura sprzedaży

    Faktura jest wystawiana na podstawie informacji, które otrzymaliśmy od użytkownika konta w terminie 2 dni od zakończenia licytacji. Faktura jest dostępna w formie elektronicznej na koncie użytkownika (zakładka faktura) i wysyłana na adres mailowy podany w oświadczeniu o wyrażeniu zgody na przesyłanie faktur drogą elektroniczną. Użytkownik konta odpowiada za ich poprawność.

  2. Zgoda na przesyłanie faktur drogą elektroniczną, co to?

    Zgoda na przesyłanie faktur drogą elektroniczną jest dokumentem, który pozwala sprzedającemu na wystawienie faktury w formie elektronicznej i przesłanie jej do kupującego w możliwie najkrótszym czasie.

  3. Płatność

    Płatność za fakturę następuje przelewem na wskazane konto nie później niż 2 dni po jej otrzymaniu. W tytule przelewu konieczne jest podanie numeru kupującego, numer aukcji oraz numeru faktury. Faktury znajdują się również na koncie użytkownika w pozycji FAKTURA.

  4. Korekta faktury

    Faktura jest wystawiana na podstawie informacji, które otrzymaliśmy od użytkownika konta. Faktura jest również wysyłana na adres mailowy podany w oświadczeniu o wyrażeniu zgody na przesyłanie faktur drogą elektroniczną. Użytkownik konta odpowiada za ich poprawność. W przypadku konieczności wystawienia faktury korygującej z winy użytkownika zostanie naliczona opłata manipulacyjna w wysokości 100 zł netto. Korekty można dokonać w terminie nieprzekraczalnym 14 dni od daty jej wystawienia.

  5. Stawki VAT

    Przepisy prawa podatkowego dla kupujących obligują nas do zróżnicowania stawek podatku VAT

    1. 23% VAT (stawka podstawowa) – kwota podatku doliczana do wartości netto wylicytowanego towaru i kosztów aukcji
    2. 8% VAT – wynikający z przepisów ustawy o podatku VAT
    3. 5% VAT – wynikający z przepisów ustawy o podatku VAT
    4. 0% VAT (stawka preferencyjna) – zastosowana w eksporcie oraz wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów

    Każdorazowo wysokość podatku jest wskazywana w kalkulatorze ceny całkowitej oraz szczegółach aukcji.

  6. Zwrot VAT

    Prosimy o dostarczenie niezbędnych dokumentów potwierdzających wysyłkę poza teren UE oraz dokumentów poświadczających wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej.

  7. Rachunek kaucyjny, co to?

    Rachunek kaucyjny jest rodzajem zabezpieczenia należnego podatku. Polega na wstrzymaniu należnej kwoty podatku w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy towaru (WDT) lub eksportu. Kaucja zostaje zwrócona po spełnieniu wszystkich wymogów przewidzianych dla WDT lub eksportu. Nieprawidłowe uzupełnienie, w tym nieuzupełnienie lub niepodpisanie, oświadczeń WDT lub  niedostarczenie dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej, zgodnie z przepisami podatkowymi obowiązującymi w Polsce, skutkować będzie wystawieniem faktury VAT z tytułu dostawy towaru/ów w Polsce, tj. z naliczeniem podatku VAT wg. stawki obowiązującej, zgodnie z przepisami podatkowymi obowiązującymi w Polsce. W takiej sytuacji Nabywcy nadal przysługuje zwrot kaucji z tym zastrzeżeniem, że z wierzytelnością o zwrot  kwoty kaucji zostanie potrącona wierzytelność o zapłatę kwoty należnej na zapłatę podatku VAT. Zależnie od wysokości podatku VAT potrąceniu może ulec cała kwota kaucji, na co Nabywca wyraża zgodę. Jeżeli kwota podatku VAT wyniesie mniej niż 23%, Nabywcy zostaje zwrócona pozostała po potrąceniu kwota kaucji.
    .

Transport i obsługa posprzedażowa  

  1. Kto organizuje transport wylicytowanego towaru?

    Osoba, która wylicytowała sprzęt jest odpowiedzialna za organizację jego transportu. Nasi współpracownicy oczywiście w razie potrzeby chętnie polecą sprawdzoną firmę spedycyjną.

  2. Gdzie mogę uzyskać informację o cenach transportu?

    Stawki transportu ustalane są indywidualnie przez firmy spedycyjne.

  3. Ubezpieczenie transportu

    Każdemu klientowi zwracamy uwagę, iż zakupiony towar powinien zostać ubezpieczony na czas transportu tak, aby w przypadku szkody transportowej można było ubiegać się o odszkodowanie od przewoźnika.

  4. Czy mogę liczyć na pośrednictwo przy organizacji transportu?

    Nasi współpracownicy chętnie polecą firmę spedycyjną, która indywidualnie wyceni koszt transportu i zajmie się całą obsługą logistyczną.

  5. Czy przedmioty wylicytowane na różnych aukcjach mogę odebrać w jednym miejscu i przetransportować wszystkie razem?

    Jeżeli aukcje odbywały się w tej samej lokalizacji jest to oczywiście możliwa

  6. Czy wszystkie towary dostarczane są w tym samym terminie?

    Wylicytowane towary dostarczane są przez różne spedycje. Oznacza to, iż termin dostawy towarów z faktury może być różny. Każda ze współpracujących firm spedycyjnych oferuje usługę Track & Trace, umożliwiającej śledzenie towarów po numerze listu przewozowego.

  7. Czy mogę zlecić firmie transportowej odbiór towarów?

    Jeśli odbiór towarów zostanie zlecony firmie spedycyjnej należy przesłać do Licyto następujące informacje: nazwę spedytora, numer listu przewozowego i pisemną zgodę na wydanie przedmiotów. Firma spedycyjna musi zabrać ze sobą niezbędne narzędzia, sprzęt do podnoszenia i odpowiednie środki transportu.

  8. Co oznacza transport na warunkach EXW – EX-WORKS (z zakładu)?

    Formuła transportowa oznacza, iż kupujący ponosi prawie wszystkie koszty i ryzyko podczas transportu, włącznie z załadunkiem. Jedynym obowiązkiem sprzedawcy jest zapewnienie dostępu do towarów.

  9. Czy muszę posiadać międzynarodowy list przewozowy CMR?

    Międzynarodowy list przewozowy CMR jest wymagany podczas transportu ładunku przez granice państw.

  10. Co to jest lista załadunkowa (Packing list)?

    Lista załadunkowa to dokument wskazujący co jest przedmiotem transportu. Lista załadunkowa jest przede wszystkim wykorzystywana do odprawy celnej i transportu towarów do obcego kraju. Wartości i dane zamieszczone w dokumencie muszą zgadzać się z pozostałą dokumentacją, m. in. z fakturami lub konosamentem. Jest ona także pomocna odbiorcy, celem weryfikacji czy wszystko co zostało zakupione, zostało dostarczone.

  11. Towar przyjechał uszkodzony, co teraz?

    Każdorazowo po dostawie towar należy sprawdzić w obecności przewoźnika. W przypadku uszkodzeń należy spisać protokół zdawczo odbiorczy na podstawie którego będzie można domagać się odszkodowania za szkody w transporcie, w ramach wykupionego ubezpieczenia.

  12. Wylicytowany towar nie jest w takim samym stanie jak w dniu otwartym

    Jeśli podczas odbioru zauważycie Państwo, iż towar nie jest już w takim samym stanie jak w dniu otwartym i jak zostało to podano w opisie, należy niezwłocznie zgłosić ten fakt pracowników Licyto.

  13. Czy można skorzystać z prawa do odstąpienia umowy?

    Prowadzone na naszym portalu aukcje mają zazwyczaj charakter aukcji publicznych. Oznacza to, odbywają się one w ramach przejrzystej procedury opisanej w OWA oraz SWA. W ramach aukcji publicznej Użytkownicy mają każdorazowo zagwarantowaną możliwość dokonania oględzin przedmiotów podczas dni otwartych (pkt 3.4  OWA) oraz udziału w licytacji obecnościowej (pkt 3.6 OWA). W przypadku aukcji publicznej wyłączone jest prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość przez konsumentów.