Aukcja z prawdziwego zdarzenia, z dniem oględzin i wydaniem przedmiotów zwycięzcom, a przy tym przeprowadzone prawidłowo oraz transparentnie licytacje, to w tego typu działaniach jedyne i słuszne rozwiązanie. Złożoność całego procesu nie powinna niepokoić właściciela modernizowanego przedsiębiorstwa, angażować nadmiernie doradcy restrukturyzacyjnego, czy syndyka masy upadłościowej.
Licyto, w całej rozciągłości oferowanego wsparcia, przeprowadzi cały proces na rozliczeniu i finalnym wydaniu sprzętu kończąc – wszystko zgodnie ze sztuką i w zgodzie z prawem, nie wspominając o doświadczeniu w tego typu działaniach i znajomości realiów oraz aspektów związanych z upłynnieniami.
Co w tej sytuacji – utylizacja?
Jeszcze nie tak dawno, utylizacja była często stosowaną praktyką, może nie wynikająca wprost z ekonomii, ale z braku alternatywy wobec zachodzących okoliczności. Prosta zasada – licytacja nawet od przysłowiowej złotówki i odbiór własny – to proste rozwiązanie, które pozwoli praktycznie uniknąć kosztów pozbycia się zbędnych przedmiotów. To rozwiązania, które urzeczywistnić mogą aukcje przemysłowe.
Wartościowy sprzęt, maszyny, urządzenia, towary, także całe obiekty ubezpieczane są od różnych ryzyk. Gdy dochodzi do nieprzewidzianej sytuacji, w wyniku której ulegają zniszczeniu przedmioty objęte ubezpieczeniem, poszkodowany zgłasza ten fakt do ubezpieczyciela w celu wypłaty należnego odszkodowania i podjęcia innych wymaganych działań w ramach likwidacji zaistniałej szkody. W większości przypadków, przedmioty ubezpieczenia tylko częściowo tracą swoją wartość – co absolutnie nie wyklucza ich z ewentualnego obrotu czy użytku. Jaka jest więc wartość po szkodzie, czy rzeczoznawca jest w stanie szybko ją określić? Jaki los spotyka przedmioty ubezpieczenia i w jaki sposób szybko oraz wiarygodnie zminimalizować różnice zdań powstające pomiędzy ubezpieczycielem i poszkodowanym?
Źródłem najlepszej odpowiedzi na pytanie o rzeczywistą wartość, może w tej sytuacji być odpowiedź rynku – uzyskana jako wynik otwartej licytacji - a jeśli to możliwe, poprzedzonej dniem okazania przedmiotów. Tym samym, licytacja może okazać się najbardziej uzasadnionym ekonomicznie i transparentnym narzędziem, pozwalającym pomiędzy poszkodowanym i ubezpieczycielem pełnić funkcję swego rodzaju bezstronnego mediatora.
Licyto chętnie wspomaga ubezpieczycieli nie tylko organizując aukcje, ale oferując szerokie wsparcie - włącznie z możliwością przejęcia i czasowego magazynowania uszkodzonych przedmiotów ubezpieczenia, co często przekłada się na dalszą minimalizację strat.
Po więcej informacji zapraszamy do naszych doradców.
To też jest zadanie dla Licyto. Nie tylko wymiernym okaże się fakt zaoferowania tych przedmiotów bardzo szerokiemu gronu zainteresowanych, ale istotnym będzie, że oferta zostanie zaprezentowana w otoczeniu innych propozycji, pochodzących z obszaru przemysłu, ofert ubezpieczycieli, czy też innych ciekawych wyprzedaży - czyli w miejscu skupiającym uwagę szerokiego grona potencjalnych nabywców. Jawność postępowania, jego transparentność, to niewątpliwe zalety. Dołożymy też wszelkich starań, aby poszukiwania potencjalnego zainteresowania były efektywne i możliwie skuteczne.
Dodatkowym aspektem będzie obsługa całego procesu - nie tylko wystawienia aukcji, ale finalizacja z obsługą kwestii finansowych włącznie, bez kosztów po stronie sprzedającego (czyli instytucji, czy samorządu). Aby dokładnie zapoznać się z możliwościami wsparcia w tego typu sytuacjach, zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami.
Magazynowanie jest zjawiskiem towarzyszącym nie tylko produkcji, ale także handlowi - szczególnie w przypadku dużych sieci sprzedażowych. Czy każda zadeklarowana transakcja znajduje swój finał, czy każde zamówienie dochodzi do realizacji? Czy każda produkcja znajduje swój zbyt? A może zadecydował aspekt sezonowości lub niewywiązania odbiorcy i braku odbioru towaru lub niespodziewane pojawienie się na rynku alternatywnej oferty ze strony konkurencji?
Co zrobić z nadwyżką, końcówką serii, a może produktami, które nie spełniły kryteriów zamówienia i odbiorca nie odebrał ich? Czy utylizacja lub oddanie za przysłowiową złotówkę jest rozwiązaniem?
Mogą to być również stoki tzw. zwrotów – czyli wynik popularnych praktyk konsumenckich towarzyszących sprzedaży internetowej, albo także zwrotów z tytułu rękojmi i innych form, z których w dzisiejszych czasach może korzystać klient.
Aukcje wyprzedażowe, mogą stanowić bardzo dobra alternatywę dla dotychczasowych metod postępowania w podobnych sytuacjach.